Nevres Taştan
İşadamı
Namı diğer; 'Baba Rahmi', kısaca "baba!". Yarenleri, arkadaşları hatta kendinden büyükleri dahi onu, "baba" diye çağırır, öyle hitap ederlerdi.
Memleketin asilzade bir ailesine mensup, Ulu Camii Müezzin Kayyımı Sait Topsakal büyüğümüzün 3 numaralı mahdumudur. Fehmi ve Rahmi ikizlerinden küçüğü, yani 3 artı 1 herhalde. (!?)
Rahmi bey, gerçekten lokal olarak almış olduğu lakabıyla müsemma, "baba" bir insandı, can'dı. Biz, Rahmi gardaşımızı her zaman kadim ve içten bir arkadaşımız olarak, sıcaklığını ve engin dostluğunu yanımızda hissetmişizdir. Kendisi, sıcakkanlı, çelebi, giyim ve kuşamına itina ile sade bir giyim sahibi, vakur, nezaket ve zarafetiyle göz dolduran, saygılı ve saygın bir kişiliktir.
İkizi olan Fehmi beyle, hikmetinden sual olmaz, tıpa tıp benzemekle birlikte, karakter olarak faklı bir profil arzetmektedir. Mesela Rahmi beyde ki dış karakter yansıması Fehmi bey de pek hissedilmez. Yani Rahmi daha samimi ve içten bir yaklaşım sahibi ve daha homojendir. Tabii Fehmi beyin de farklı güzel yönleri de olduğunu söylemeliyiz.
Rahmi gardaşım, daha ziyade milli ve manevi meselelerde çok net bir çizgi güder. Kırmızı çizgileriyle oldukça bilinçli, şuurlu ve heyecanlı bir yaklaşım sahibidir. Haksızlığa karşı tepkisi çok nettir. Yardımsever, vefalı ve alicenap bir yapısı olup, paylaşmayı, yardımlaşmayı esas alan tertemiz bir insandır.
Tam bir Müslüman Türk gibi, lokal olarak ta Bayburt ahlakı ile donanmış değerdir.
Arkadaş ve yaren ortamlarında oldukça şakacı, ironik tanımlamaları, espiritüel anlatımları ve içten davranış sahibidir. Kendisi ile ergen yaş arkadaşlığımız vardır. Dolayısıyla çok özel hatıralarımız ve anılara sahibiz.
Akil, izanlı ve mantıklıdır. Güler ve güleç yüzüile insanlara güven veren, babacan bir edası olduğu malum.
Gençliği ve ileriki yaşlarında fırtınalı günleri de yaşamış olup, memlekete Köy Hizmetlerinde unutulmaz hizmetleri olmuş, fakat memleketin makûs talihinin bir tezahürüolan "değerler göçü" diye tanımladığımız kervana katılmış, Manisa ilimize göç etmiştir.
Hep yazıyorum, hep söylüyorum; bu göç hadisesini, hem Rahmi gardaşım özelinde, hem de memleket zaviyesinden, yani genelde de bir memleket kayıbı olarak müteala ediyoruz. Çünkü böylesine şahsi kazanımları ile memleketin kültürel, ekonomik, istihdam, içtimai ve sosyal yaşamına katkılar sunabilecek insanlarımızdan lokal olarak faydalanamamak bir kayıp değil de nedir değerli dostlarım.
Kendisi ile gerçekten çok güzel günlerimiz ve anılarımız olan Rahmi Baba ile ilgili çok daha güzel şeyler yazılabilir ama bitmez (..), kendisine ahir hayatında sağlık, sıhhat, afiyetler ve huzur dileklerimizi gönderiyoruz.
0 0